سئو خارجی راهنمای کامل

چک لیست سئو خارجی 2024 + 6 قدم مهم برای بهینه‌تر کردن سئو Off-Page

اطلاع رسانی در مورد رویدادهای مختلف علاوه بر اطلاع رسانی، می تواند تبلیغ برای شما محسوب شود و کاربران بیشتری را به سمت سایت شما بیاورد. در حال حاضر، تعداد رویدادهای آنلاین مانند وبینار به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد شده است. این رویدادها می توانند به شما کمک زیادی کنند تا تبدیل به یک برند شناخته شده شوید. استفاده از رویدادها علاوه بر اینکه باعث جذب مخاطب می شود، می تواند باعث ایجاد مشارکت اجتماعی شما نیز شود و بسیاری از افراد لینک سایت شما را برای یکدیگر ارسال کنند. پس از بیان تعریف سئو خارجی تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی یا آن پیج را بررسی کردیم و پس از آن تکنیک‌های سئو خارجی و مزایای آن را به طور کامل مرور کنیم.

به عنوان مثال برای سئو محلی شما می توانید سایتیشن در موتور جستجو گوگل با استفاده از google my business ایجاد کنید. اگر چه گوگل با سرویس ذکر شده اینکار را انجام می دهد اما از پلتفرمهای دیگر هم مانند Apple Maps، Bing و … می توانید به این منظور استفاده کنید. علاوه بر این ها شما می توانید در سایت های محلی مرتبط با کسب و کار خود نیز اینکار را انجام دهید. زمان لازم برای مشاهده نتایج سئو خارجی بستگی به فاکتورهای مختلفی مانند رقابت در صنعت، کیفیت لینک ها و میزان فعالیت های انجام شده دارد. معمولاً چند ماه زمان می برد تا تاثیر لینک ها و فعالیت های سئو خارجی به طور کامل در رتبه بندی ها نمایان شود. از ابزارهای تحلیل بک لینک مانند Ahrefs، SEMrush یا Moz برای بررسی تعداد و کیفیت بک لینک های سایت خود استفاده کنید.

با انجام خدمات سئوی مناسب شما می توانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید، ترافیک بیشتری جذب کنید و به بیشترشناخته شدن برند خود(دیجیتال برندینگ) کمک کنید. همانطور که درمقاله سئو چیست گفتیم سئو سایت شامل سه مرحله سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می باشد. درست مانند سئو داخلی در سئو خارجی نیز عوامل متنوعی وجود دارند که برای داشتن یک استراتژی سئو موفق و بهینه سازی سایت خود باید به همه آن ها توجه کنید. سئو خارجی یا off page seo یکی از مهم‌ترین بخش‌ها یک استراتژی موفق سئو است. اهمیت این موضوع ما را برآن داشت تا در این مقاله به طور مفصل به این سوال پاسخ دهیم که مفهوم سئو خارجی چیست و برای اینکه بتوانیم در خارج از محیط سایت نیز عملکرد درستی داشته باشیم، چه اقداماتی باید انجام دهیم. شبکه های اجتماعی بستری عالی برای افزایش تعامل و جذب کاربران به سمت سایت شما هستند.

اگر سوالی درخصوص موارد گفته شده و off page seo داشتید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم. علاوه بر این‌ها ما در اینستاگرام خود، جدیدترین و بهترین اخبار تکنولوژی را با شما به اشتراک می‌گذاریم؛ ما را در پیج اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید. البته شرکت در رویدادها فرصتی برای شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط با افراد تاثیرگذار در صنعت شما فراهم می‌کند که می‌تواند منجر به همکاری‌های جدید و کسب بک‌لینک‌های باکیفیت شود. لینک‌های باکیفیت، لینک‌هایی هستند که از سایت‌های معتبر، مرتبط و دارای محتوای باکیفیت به سایت شما هدایت می‌شوند. لینک‌هایی که نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها به محتوای شما اعتماد دارند و آن را به کاربران خود توصیه می‌کنند. این تایید، همان سیگنال‌هایی است که نشان می‌دهند سایر وب‌سایت‌ها و کاربران تا چه اندازه به سایت شما اهمیت می‌دهند و آن را معتبر می‌دانند.

برای دانستن تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی سایت، کافی است معنا و تعاریف این دو را در کنار هم ببینیم. در سئوی داخلی یا On page SEO تمرکز روی اصول، ابزارها و فاکتورهای مهمی است که تمام آن داخل وب سایت است و شما کنترل کاملی روی آن ها دارید. به بیان دیگر سئو خارجی به عنوان بازوی قدرتمند برای سئو داخلی عمل می‌ کند و جلوه ‌های ویژه ‌سایت شما را به کاربران هدف نمایش می ‌دهد. پس در استفاده از تکنیک ها و ترفندهای سئو خارجی، از اصول و استاندارهای آن سرپیچی نکنید تا برندینگ و اعتبار را برای شما به ارمغان بیاورد. لینک ‌هایی که افراد مختلف به صورت خودجوش به سایت شما می ‌دهند، از جمله باارزش‌ترین و تأثیرگذارترین بک‌ لینک‌ ها محسوب می شوند. برخلاف آن دسته از لینک‌ های غیرطبیعی که خود شما در وبلاگ‌ ها یا سایت ‌های فُرمالیته ساخته ‌اید.

پیاده‌سازی چند تکنیک و اجتناب از چند اشتباه، می‌تواند کرال باجت را افزایش داده و سرعت رتبه‌بندی را نیز بالا ببرد. انکر تکست همان نوشته های آبی رنگی هستند که در یک متن روی آن ها لینک سوار می شود و کاربر می تواند روی آن ها کلیک کند. هر چقدر که محتوای ایجاد شده خوب و مفید باشد ولی موتورهای جستجو نتوانند به خوبی آن را متناسب با کلمه کلیدی شناسایی کنند، این محتوا ارزشمند نخواهد بود. در واقع کلمه کلیدی باید در محتوایی که ایجاد می کنید، تگ ها H1 تا H6 ، متا تگ ها، اسکیما، آلت تصاویر و … مورد استفاده قرار بگیرد. به این منظور باید برای کلمات کلیدی که برای آن تولید محتوا می کنید اهمیت ویژه ای قائل شوید و با تدوین یک استراتژی سئو داخلی محتوای خود را بهینه سازی کنید.

یکی از مزایای ثبت سایت در دایرکتوری ها، بهبود لینک های ورودی (Backlinks) است. دایرکتوری هایی که دارای اعتبار بالایی هستند، می توانند لینک های باکیفیتی به سایت شما ارائه دهند. این لینک ها به طور مستقیم به افزایش اعتبار سایت شما نزد موتورهای جستجو کمک می کنند و باعث می شوند که سایت شما در نتایج جستجو بهتر دیده شود. علاوه بر این، ثبت سایت در دایرکتوری های مرتبط باعث جذب مخاطبانی می شود که به دنبال محصولات یا خدماتی مشابه هستند و در نهایت می تواند به افزایش ترافیک سایت منجر شود. ایجاد بک لینک‌های معتبر و مرتبط به یکی از روش‌های پرکاربرد سئو خارجی محسوب می‌شود.

همچنین برای بازخورد بهتر، در تولید مقاله استفاده از استراتژی سئو داخلی که شامل اضافه کردن کلمات کلیدی در عناوین، آلت تصاویر، متاتگ ها و … می شود را فراموش نکنید. بررسی‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که گوگل برای سایت‌هایی که اسمشان به تنهایی سرچ می‌شود، ارزش زیادی قايل است. بنابراین، برندینگ و ساخت برند، باید بخش مهمی از استراتژی و اهداف سئو خارجی سایت شما باشد. قابل حدس است که بخش عظیمی از این روند به حضور فعال شما در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای آنلاین بازمی‌گردد. حضور فعال در شبکه های اجتماعی نه تنها به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و برندتان را تقویت نمایید، بلکه نقش مهمی در بهبود سئو خارجی وب سایت شما نیز ایفا می‌کند. سئو خارجی که به عنوان off page seo نیز شناخته می ‌شود، به مجموعه ‌ای از اقدامات استراتژیک در بیرون از ‌سایت اشاره دارد که با هدف افزایش رتبه و اعتبار آن در موتورهای جستجو انجام می ‌شود.

در سئوی خارجی موارد زیادی از جمله لینک سازی خارجی، تولید محتوا در فضاهای دیگر، برند سازی، شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و آفلاین و… وجود دارد که هر کدام در جای خود بهتر است بکار گرفته شوند. در این مقاله به معرفی سئو خارجی سایت و آنچه لازم بود که بدانید اشاره کردیم. امیدواریم با بکارگیری درست تکنیک های سئو خارجی سایت بتوانید به بهبود نتایج خود در نتایج جستجو برسید. سئو ساخت لینک یا لینک سازی یکی از مهم ترین تکنیک ها برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. این فرایند شامل کسب لینک های معتبر از سایت های دیگر به سایت خود می باشد.

در این راهنما از بخش آموزش سئو سایت پارس‌پک همراه ما باشید تا مفهوم کرال باجت و اهمیت آن در سئو به‌طور کامل آشنا شوید. سپس با پارامترهای تعیین‌کننده بودجه خزش آشنا شده و مراحل دقیق این فرایند را ببینید. همچنین ضمن ارائه راهکار‌های عملی برای بهبود کرال باجت و اشاره به اشتباهات رایج هدررفت آن، نحوه بررسی این پارامتر و آنالیز گزارش آن را در ابزارهای مختلف یاد بگیرید. نکته ای که باید در مورد سئو خارجی به آن توجه کنید، این است که سئو خارجی گاهی مربوط به مواردی می شود که شما به عنوان صاحب سایت هیچ کنترلی روی آن ها ندارید. ایجاد بک لینک و خرید رسانه برای انتشار رپورتاژآگهی بیشترین سهم را در هزینه سئو خارجی دارند.

به شکلی که سایت شما در رتبه های اولیه در صفحه نتایج سرچ گوگل قرار خواهد گرفت و برند شما به افراد بیشتری شناسانده می شود و در نهایت، سود بیشتری از کسب و کار خود دریافت می کنید. بازاریابی محتوایی همیشه محدود به مرزهای سایت خودتان نمی‌شود و برای جذب ترافیک بیشتر و بهبود سئو خارجی، باید در سایت‌های دیگر هم محتوا منتشر کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و با شناسایی مشکلات آن‌ها، محصول یا خدمات خودتان را به‌عنوان راه‌حل پیشنهاد کنید. وقتی محتوای شما از شبکه‌های اجتماعی ترافیک دریافت کند، یک سیگنال مهم به گوگل می‌فرستید؛ این‌که محتوای جالبی تولید کرده‌‌اید که ارزش خوانده‌شدن دارد. این کار اعتبار بسیار خوبی به صفحه‌ی شما می‌دهد و به همین راحتی می‌توانید روی سئوی خارجی سایت کار کنید.

می‌توان گفت که لینک سازی خارجی مهمترین و اصلی ترین بخش از سئو خارجی است. چرا که یکی از ساختار هایی که گوگل بر اساس آن کار می‌کند، این است که بر اساس لینک ها، صفحات را رتبه بندی کند. یعنی اینکه به تعداد و کیفیت لینک هایی که به یک صفحه هدایت می‌شوند دقت بسیار زیادی می‌کند و نتایجی برداشت می کند، که بر اساس تعداد و کیفیت این لینکها که هر چقدر که بهتر و بیشتر باشند، رتبه صفحات و سایت ها را بیشتر میکند. الگوریتم‌‌های گوگل نشان داده‌اند که لینک بیلدینگ (linkbuilding) بخش‌جدایی‌ناپذیری از هر استراتژی سئو خارجی است. در اولین قدم، ما باید بدانیم که چگونه می‌توان بهترین لینک‌ها را برای وبسایت خود ایجاد کرد. به‌‌طورکلی، دریافت بک لینک از وب سایت‌های معتبر به شما کمک می‌کند تا سایتتان را به عنوان یک مرجع معرفی کنید.

با اجرای صحیح استراتژی لینک سازی، می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و اعتبار دامنه خود را تقویت کنید. انجام سئو آف پیج سایت به تحلیل بک‌لینک‌های رقبا نیاز دارد و بعد از آن با کارهایی مثل اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، انتشار رپورتاژآگهی، سئو محلی و دریافت بک‌لینک می‌توانید از این نظر خودتان را قوی کنید. شاید هزینه‌های اولیه سئو خارجی کمی زیاد به نظر برسد ولی بهبود سئو، شما را از هزینه‌های گزاف تبلیغاتی تا حد زیادی بی‌نیاز می‌کند و یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به‌ حساب می‌آید. این کار یکی از انواع استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که نیاز به وقت دارد ولی شما را از هزینه تبلیغات کلیکی یا تبلیغات نمایشی بی‌نیاز می‌کند. البته به این نکته توجه کنید که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال باید از روش‌های دیگر نیز به صورت اصولی و هدفمند استفاده کنید.

البته در این بین تکنیک های غیرمتعارف هم وجود دارد که به سئو کلاه سیاه معروف است. استفاده از ترفندهای سئو کلاه سیاه نه تنها باعث ارتقاء سایت شما نخواهد شد، بلکه امکان تحریم و پنالتی شدن سایت توسط گوگل را هم افزایش می دهد. اگر برای تبلیغات آنلاین پول نقدی کم دارید، می توانید با وب سایت های مرتبط و مختلفی که شرایط مناسبی دارند به تعامل تبلیغات بپردازید. لینک های باکیفیت از سایت های معتبر، مرتبط با صنعت شما و دارای دامنه با اعتبار بالا (Domain Authority) تاثیر بیشتری دارند. لینک های نوفالو و از سایت های بی کیفیت ممکن است تاثیر منفی داشته باشند.

ما در آوادیس با استفاده از به روزترین ابزارها به تحلیل دقیق رقبا و بررسی کلمات کلیدی می پردازیم. استراژی سئویی که در پیش گرفته اید را اندازه گیری کنید تا متوجه شوید اقداماتی که انجام می دهید تاثیر مثبتی در بهبود سئو سایت می گذارد یا خیر؟! برای این منظور نیاز است که بعد از گذشت مدتی در رابطه با تعداد کل بازدیدکنندگان، نرخ کلیک (CTR)، ترافیک جستجو و نرخ پرش (Bounce Rate) اطلاعاتی به دست بیاورید. زمانی که قصد گرفتن لینک از یک سایت را داشتید، حتما مطمئن باشید که لینک فالو دریافت کرده‌اید. قطعاً تمامی فرآیندهای داخلی و خارجی روی محتوایی که دارای کلمات کلیدی است اتفاق می افتد در نهایت شما قصد دارید که کلمات کلیدی استان جایگاه مناسبی پیدا کند.

به همین دلیل باید سعی کنید که ویدئوهای مربوط به کسب و کار خودتان را در سایت های معروفِ اشتراک گذاری ویدئو، منتشر کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۹۷% از کاربرانی که در دنیای وب حضور دارند، در شبکه های اجتماعی هم فعال هستند. به همین دلیل هم این شبکه‌ ها نقش بسیار پررنگی در دنیای دیجیتال ایفا می کنند. لینک خوب از نظر گوگل لینکی است که به طور طبیعی به سایت شما داده می شود. یعنی دیگران بنا به سلیقه و پسند خودشان به سایت شما ارجاع می دهند و نه در ازای دریافت پول یا انواع دیگر تبادل.

شما خود را به این جنس از کاربران نشان داده و در نهایت، می‌توانید آن‌ها را به سایت خود بکشانید. اگر شما از فاکتورهای آف پیج استفاده نکرده باشید، درواقع درحال تلاشی بی‌حاصل با سایت‌های رقبایی هستید که به این بخش سئو سایت خود، اهمیت بالایی قائل شده‌اند. به‌طورکلی، وب‌سایت‌هایی با اعتبار بالا نسبت به وب‌سایت‌هایی که دارای اعتبار پایین داشته و یا فاقد اعتبار هستند رتبه بهتری دارند؛ زیرا موتورهای جستجو این سایت‌ها را معتبرتر، مرتبط‌تر و قابل اعتمادتر می‌دانند. سئو (SEO) که در زبان فارسی با نام بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیز شناخته می‌شود، برای بهبود عملکرد سایت براساس فاکتورها و قوانین موتورهای جستجو انجام می‌شود. هدف نهایی SEO جذب ترافیک بیشتر، شناسایی برند به مخاطبان و در نهایت افزایش میزان فروش  و کنار زدن رقباست.

ابزارک «Crawled Pages» نیز تعداد صفحات کرال‌شده و صفحات بدون مشکل و مشکل‌دار را نشان می‌دهد. در این بخش، درخواست‌های خزش را بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف دارید که آن‌ها را در جدول زیر می‌بینید. با کلیک روی هر یک از درخواست‌ها در سرچ کنسول، می‌توانید تاریخ و URLهای کرال‌شده را ببینید. اگر در این قسمت پیام «Host had no problems in the last 90 days» را می‌بینید، یعنی هاست شما هیچ مشکلی برای خزش ایجاد نکرده‌است. اما اگر پیامی مانند «Host had problems in the past» را دیدید، یعنی هاست شما گاهی اوقات نتوانسته به درخواست‌های خزش گوگل پاسخ دهد. ربات‌ها با خواندن این فایل، بررسی می‌کند که آیا این URL مجوز خزیدن دارن یا خیر.

شانس دریافت پاسخ مثبت از طرف این وب‌سایت‌ها معمولا پایین است اما صفر نیست. با توجه به توضیحات بالا می‌توان نتیجه گرفت تکنیک‌های سئوی خارجی در پشتیبانی از استراتژی‌های سئوی داخلی انجام می‌شوند و به نوعی مکمل آن هستند. این دو روش در تکمیل فعالیت یکدیگر به افزایش اعتبار، ارتباط، قابل‌‌اعتماد بودن و بهبود «رتبه دامنه» (Domain Authority) کمک می‌کنند. سئوی خارج از صفحه یا به اصطلاح سئو off page مجموعه اقدامات خارج از سایت است که با هدف افزایش بازدید وب سایت توسط مخاطبان مورد نظر از موتورهای جستجوی مختلف (Google ، Firefox ، Internet explorer و…) انجام می‌شود. زمانی که تمام این کارها را به دقت انجام بدهید و برای گرفتن بک‌لینک‌های باکیفیت تلاش کنید، نتیجه بسیار خوبی خواهید دید. فرآیند گرفتن بک‌لینک و سئو خارجی مناسب می‌تواند کمی دشوار باشد، اما تأثیر زیادی بر بهبود رتبه صفحات شما خواهد گذاشت.

این ابزارها به شما کمک می کنند تا لینک های معتبر و غیرمعتبر را شناسایی کنید. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند. اگر روش‌های بالا برای لینک‌سازی مفید نیستند پس چگونه می‌توانیم بک‌لینک خوب دریافت کنیم؟ در ادامه ضمن پاسخ به این سوال، ویژگی‌های بک‌لینک‌های خوب را با هم بررسی می‌کنیم. البته گفتنی است در مورد تالارهای گفتگو و انجمن‌ها آن‌چه اثر مثبتی ندارد استفاده بی‌رویه و غیر اصولی برای ایجاد بک‌لینک است که خلاف دستورالعمل‌های گوگل هستند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری